Informasjon om innkreving av avgift 2017 – endring av avgiftsbeløp

18.05.2017

Ordningen med regionale verneombud i Hotell, Restaurant og Renhold, har opparbeidet seg en solid økonomi. I forskrift om administrative ordninger § 14-3, 2.ledd, fremkommer det at «Fondsstyret har myndighet til å sette ned avgiften dersom ordningen akkumulerer et betydelig overskudd. Fondsstyret skal sette ned avgiften dersom ordningen ved årsskifte har akkumulert et overskudd tilsvarende de totale driftskostnadene for foregående år»

For å redusere ordningens overskudd og egenkapital samt opprettholde en fremtidig forsvarlig drift og aktivitet, har styret besluttet at avgiften i 2017 settes til minstebeløpet på kr 250,-. Dette gjelder for alle virksomhetene og kun i 2017. Årets avgiftsinnkreving vil skje til høsten.

Vedrørende avgift i 2018, vil styret i forbindelse med budsjettbehandling avgjøre fremtidig avgiftssats.

Fondet har inngått avtale med Visma som leverandør av fakturaservice og inkasso. Visma vil også betjene kundeservice.

Arkiv

HMS-kurs april 2018

12.02.2018

Endringer i Godkjenningsordningen for renhold

23.01.2018

Allmenngjøring av lønn innen overnatting, servering og catering

23.01.2018

Intervju med ny leder av sekretariatet.

08.06.2017

Informasjon om innkreving av avgift 2017 – endring av avgiftsbeløp

18.05.2017

Vi søker etter 5 nye regionale verneombud

05.05.2017

Verdens arbeidsmiljødag 28. april

27.04.2017

Renholdskonferansen 2017

25.04.2017

Årsrapport 2016

03.03.2017

Ny Info brosjyre om RVO-enes oppgaver og myndighet

10.01.2017

Utsendelse av avgiftskrav 2016

02.09.2016

Spørreundersøkelse for ordningen med regionale verneombud

22.08.2016

Intervju med regionalt verneombud

20.06.2016

Samling for verneombud i renholdsbedrifter

15.06.2016

Årsrapport for 2015

05.04.2016

HMS-grunnkurs i arbeidsmiljø

18.02.2016

Ny brosjyre "På jobb i Norge - dette må du vite"

16.11.2015

Intervju med regionalt verneombud Nina og Steve

09.10.2015

Utsendelse av krav om avgift 2015

02.09.2015