Informasjon om innkreving av avgift 2017 – endring av avgiftsbeløp

18.05.2017

Ordningen med regionale verneombud i Hotell, Restaurant og Renhold, har opparbeidet seg en solid økonomi. I forskrift om administrative ordninger § 14-3, 2.ledd, fremkommer det at «Fondsstyret har myndighet til å sette ned avgiften dersom ordningen akkumulerer et betydelig overskudd. Fondsstyret skal sette ned avgiften dersom ordningen ved årsskifte har akkumulert et overskudd tilsvarende de totale driftskostnadene for foregående år»

For å redusere ordningens overskudd og egenkapital samt opprettholde en fremtidig forsvarlig drift og aktivitet, har styret besluttet at avgiften i 2017 settes til minstebeløpet på kr 250,-. Dette gjelder for alle virksomhetene og kun i 2017. Årets avgiftsinnkreving vil skje til høsten.

Vedrørende avgift i 2018, vil styret i forbindelse med budsjettbehandling avgjøre fremtidig avgiftssats.

Fondet har inngått avtale med Visma som leverandør av fakturaservice og inkasso. Visma vil også betjene kundeservice.

Arkiv

Intervju med ny leder av sekretariatet.

08.06.2017

Informasjon om innkreving av avgift 2017 – endring av avgiftsbeløp

18.05.2017

Vi søker etter 5 nye regionale verneombud

05.05.2017

Verdens arbeidsmiljødag 28. april

27.04.2017

Renholdskonferansen 2017

25.04.2017

Årsrapport 2016

03.03.2017

Ny Info brosjyre om RVO-enes oppgaver og myndighet

10.01.2017

Utsendelse av avgiftskrav 2016

02.09.2016

Spørreundersøkelse for ordningen med regionale verneombud

22.08.2016

Intervju med regionalt verneombud

20.06.2016

Samling for verneombud i renholdsbedrifter

15.06.2016

Årsrapport for 2015

05.04.2016

HMS-grunnkurs i arbeidsmiljø

18.02.2016

Ny brosjyre "På jobb i Norge - dette må du vite"

16.11.2015

Intervju med regionalt verneombud Nina og Steve

09.10.2015

Utsendelse av krav om avgift 2015

02.09.2015